Златко Димитров:Сезонът беше труден,нужни са нови решения

Златко Димитров:Сезонът беше труден,нужни са нови решения

СПОДЕЛИ

„Време е да спрем да бъдем само реактивни в моментите на криза, а да станем проактивни и да успяваме да се подготвим за реакция още при първите сигнали за предстоящи проблеми в туристически сезон. Вярвам, че туристическият бизнес на територията на община Несебър е много опитен, в годините на криза показа, че е гъвкав и може да се справя“, коментира изпълнителният директор на „Слънчев бряг“ АД Златко Димитров, в отговор на въпрос за проблемите в сектора заради фалита на Thomas Cook и последствията от него за бранша.

„Сезонът не беше лек. Беше труден“, призна Димитров. Според него и следващият сезон се очертава като труден. За преодоляване на трудностите са нужни нови решения, добави той. „Знаете, че по-голямата част от хотелите, които са 4 и 5-звездни, успяха да пуснат специални оферти, които да спасят сезона. Истината е, че за по-малките хотели на търговците и ресторантьорите е необходима помощ.“

Златко Димитров посочи, че в тази насока е нужна повече реклама, както и обръщане към пазари, които най-бързо могат да реагират в подобни ситуации. „Затова и хотелиерите в началото на кризата се обърнаха към българския пазар с преференциални условия“, обясни още Димитров и добави, че „ефектът от фалита на Томас Кук вече се прехвърля към транспортните фирми, затова и те трябва да намерят правилния пазарен модел за решаване на проблемите, тъй като фалитът на един голям туроператор отваря ниша на други“.

„Посланията за следващия сезон са още по-тежки, ако продължаваме в същия дух“, добави Златко Димитров и подчерта, че „в момента е много важна ролята на Министерството на туризма и на всеки един хотелиер, за да може да се запълни нишата и се компенсират загубите“.

avatar