Топ тенор и баритон в „Травиата“ в Бургас

Топ тенор и баритон в „Травиата“ в Бургас

СПОДЕЛИ

Михаил Михайлов, който бургаската оперна публика видя миналата седмица като херцогът на Мантуа в „Риголето“, ще излезе отново в постановка на Държавна опера – Бургас на 16-ти февруари. В петък гласовитият тенор ще влезе в ролята на Алфред Жермон, любимият на Виолета Валери в „Травиата“. Оперните фенове го познават от последното издание на конкурса „Опералия“, организиран от Пласидо Доминго, където Михайлов достигна почти до финала. Носител е и на Гран При от XIX Международен конкурс „Романсиада“ в Москва. Има участия в Лондон с Кралския филхармоничен оркестър, както и с филхармонията на Осака в Япония.

На сцената Михаил Михайлов ще бъде партньор на Мария Цветкова – Маджарова. Сопраното е познато на българската оперна публика най-вече като изпълнител на главната роля в операта „Катерина Измайлова“ на Шостакович. За ролята на Катерина Мария Цветкова – Маджарова печели „Кристална лира“ за 2015 година и е номинирана за престижните годишни награди на немското списание „Опернвелт“.

Освен тях на сцената излиза и Марян Йованоски, солист на Македонската опера и балет – Скопие и на Държавна опера – Бургас. Баритонът, познат с участията си в цяла Европа, ще бъде на сцената Жорж Жермон, непреклонният баща на любимия на виолета Алфред.

         Постановката е вече позната на бургаската публика, но интересът към нея все още не е угаснал. Трагичната история на куртизанката Виолета, създадена по произведението на Александър Дюма – син „Дамата с камелиите“, впечатлява както с драматичното си действие, така и с пищните си сцени, в които на сцената се лее шампанско и се възхвалява любовта към живота. Един от атрактивните елементи на спектакъла в Бургас е сценографията, дело на световноизвестния художник Каталин Арборе. Акцентирането върху детайл от декора, превръщайки го в главна атракция в действието и дори част от него, е отличителна черта в работата на румънския артист. Многобройните огледала, отразяващи блясъка на баловете на сцената, както и предсмъртните писма – камелии на Виолета, разхвърляни около смъртното й ложе, са знакови за бургаската постановка.

Либретото на операта на Верди „Травиата“ е по романа на Александър Дюма – син „Дамата с камелиите“. Дюма-син никога не крие, че сам той е прототип на влюбения в безпътна жена млад мъж, която умира твърде млада. Въпреки всичко той казва, че това не е автобиографичен роман, а само опит да бъде показан моралът и предразсъдъците на част от тогавашното общество. Джузепе Верди се заема с написването на опера по романа, която му отнема по-малко от два месеца за основната част от музиката. Сам Дюма – син казва, че композиторът е обезсмъртил творбата му.

avatar