Златко Димитров: Правим всичко възможно туристите да се върнат в Слънчев бряг

Златко Димитров: Правим всичко възможно туристите да се върнат в Слънчев бряг

СПОДЕЛИ

Златко Димитров е изпълнителен директор на „Слънчев бряг“ АД. Какъв беше и с какви проблеми приключи сезон 2019 г. ?

Г-н Димитров, Слънчев бряг бе пълен и това лято с туристи, но каква е равносметката в края на сезон 2019 г?

–  В интерес на истината сезонът беше труден. Очертава се и следващият да бъде труден. Много пъти през лятото съм споделял с вас, че туристическият бранш на територията на община Несебър е много гъвкав и опитен и успява да излезе винаги от сложни ситуации и кризи.

Знаете, че повечето хотели, четири и пет звезди, успяха в трудните периоди да пуснат специални оферти, с които да запълнят дупката и да спасят сезона. Истината е, че за по-малките хотели- търговците и ресторантьорите, може би е необходима помощ.

Мислейки си в тази посока, винаги съм казвал, че трябва да бъдем проактивни и да предусещаме събитията предварително. Не като сега- да сме реактивни, да чакаме събитията да се случат и да се опитваме да реагираме в условията на криза.

Споменахте думата помощ за по-малките хотели. Как я виждате вие?

–  Има различни начини за помощ, най-вече с комуникативна кампнаия, реклама, обръщане към най-бързите пазари, които могат да реагират на момента.

Аз затова казах, че българските хотелиери се обърнаха  към българския пазар с преференциалните си условия.

Очаква ли се фалит на хотели в Слънчев бряг след фалита на най-старата туристическа компания в света „Томас Кук”?

–  Обстановката е много сложна и вие виждате, че има хотели с доста голяма задлъжнялост. Истината е, че и както туристическият министър Ангелкова се изрази, държавата няма отношение в договорите между хотелиери и туроператори. Пак подчертам, че туристическият бизнес на територията на община Несебър е доста опитен и нееднократно е показвал, че се справя с проблемите в кризи.

Казахте, че сезонът тази година е бил много труден.  А спомняте ли си подобна ситуация предходни години?

–  Сезонът започна много трудно, имаше внушения на празности на хотелите. Че имаше свободни места, имаше, но всъщност положението не беше чак толкова травмиращо. В момента виждате, че ефектът на доминото започва да отива към транспортните фирми. Истината е, че изкарахме един труден сезон, чиито край беше още по-труден. Посланията за следващия сезон са още по-тежки, но ние правим всичко възможно туристите да се върнат в Слънчев бряг.

Искате ли да призовете някого преди следващото лято?

–  Нямам конкретен призив, но желанието ми е както туристическият бранш е гъвкав, така и транспортните фирми да намерят своя правилен пазарен модел за решаването на проблемите.

Защото фалитът на един голям международен туроператор отваря нишата на други и в момента е много важна ролята както на министерството, така и на всеки един хотелиер, за да може да се запълни тази ниша и да се компенсират загубите.

Много е важно предварително да знаем събитията, да виждаме какво се случва и да имаме съответните мерки. Не е добре събитията да се случват и ние да търсим решения след тях.

avatar