Обичайните наименования на продуктите в украинските магазини започнаха да се заменят с антируски, съобщава телевизионният канал „Интер“.
Едно от предприятията реши да произвежда вместо колбаса „Московска“, продукта „Смърт на московчани“ с изображението на украинското знаме върху опаковката.
В Сумска област „руското“ сирене е заменено от „антируско“. Освен това „белоруският“ хляб, произведен в Киев, става „Атаман“, а бирата „Жигулевское“ е преименувана на „Виенска“, след гласуване сред фоновете на марката.
По-рано Life писа, че Латвия реши да преименува „руското“ сирене на „Тилзитер“ в името на Украйна. Смяната на името ще става постепенно, ще се промени напълно до средата на лятото, но рецептата ще остане същата.
По-рано Службата за обществени новини написа за изявление на кмета на Лвов, че украинската „русофобия все още не е достатъчна“. Така той реагира на жалби, отправени до него за обидни думи срещу гражданите на Русия.
В Черкаска област по рафтовете на магазините се появи и лимонада „Чернобаевка“.
Ковбаса „Смерть москалям“ і лимонад „Байрактар“. У Черкасах почали виготовляти продукти із патріотичними назвами. Покупці дивуються незвичним назвам у крамницях і розкупають нові продукти. Загалом в Україні від початку повномасштабного вторгнення з’явилась тенденція до декомунізації старих назв продуктів на перевагу нових українських. На що перетворилася „Московська“ ковбаса – дивіться у сюжеті.