В София вече са достъпни и тротинетките на Hobo

В София вече са достъпни и тротинетките на Hobo

СПОДЕЛИ

Българският стартъп Hobo стана третата компания в София, която предлага електрически тротинетки за споделено ползване. Тя беше обявила навлизането си на пазара няколко месеца преди действително да дебютира, като сега започва със 100 тротинетки. Разликата спрямо останалите фирми за тротинетки под наем е, че тези на Hobo ще бъдат оставяни сутрин на определените места за паркиране и вечер в 21 ч. ще бъдат прибирани, съобщава в-к „Капитал“.

Преди Hobo на пазара се появиха световните лидери Lime и Bird, която обаче оперира в страната чрез свой български подизпълнител – BRUM. Като свое конкурентно предимство Hobo ще заложи на по-ниска цена. При Lime и Bird тарифата е 1.50 лв. за отключване и 30 стотинки на минута след това, докато Hobo ще таксува с 1.60 лв. в началото и 20 стотинки на минута.

Както се и очакваше, София бързо се напълни с огромен брой електрически тротинетки за споделено ползване. Според текущите данни броят на тротинетките на Lime надхвърля 300, Hobo пуска по улиците още 100, а тези на Bird/BRUM все още не са уточнени, но вероятно също са около 100. Заради сравнително ограниченото място, с което могат да се ползват в София обаче, те изглеждат дори още повече и днес някои стоянки за тротинетки усъмнаха препълнени.

Остава въпросът какви са възможностите на пазара, защото освен трите компании, които вече предоставят услуга, се очаква навлизането на още две – FLY и VOI. Освен че е възможно столицата бързо да се препълни, ограничения може да има и по съвсем естествени причини – заради есента и зимата, когато тротинетките не са сред най-удобните начини за придвижване.

Все още най-големият проблем пред електрическите тротинетки са липсващите правила за тяхното движение. Преди дни Министерството на вътрешните работи пусна предложенията си за промени в Закона за движение по пътищата, като най-важното от тях е за карането на тротинетка да се изисква книжка. Това обаче се разминава с концепцията на Държавната агенция „Безопасност на вижението по пътищата“ и освен това би било удар не само спрямо амбициите на компаниите в София, но и като цяло ще ограничи използването на този алтерантивен транспорт.

avatar