Отпадат хартиените справки в държавната администрация

Отпадат хартиените справки в държавната администрация

СПОДЕЛИ

Хартиените справки в държавната администрация да отпаднат, планира властта.През септември гражданите ще усетят по-малка бюрокрация, когато отпадне първата група удостоверения, изисквани от тях. Това реши Министерският съвет на днешното си заседание.
Общо 12 удостоверения различните институции вече ще могат да обменят помежду си, а не да се изискват от хората.

Ето дванадесетте документа, които ще преминанат от хартия в електронен вариант:
– удостоверение за вписани в регистър БУЛСТАТ обстоятелства, издавано от Агенцията по вписванията;
– удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията;
– удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията;
– удостоверение за актуално състояние от Търговския регистър, издавано от Агенцията по вписванията;
– удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи, издавано от Агенция „Митници“;
– удостоверение за семейно положение, издавано от общинска администрация;
– удостоверение за съпруг/а, деца, издавано от общинска администрация;
-удостоверение за брак, издавано от общинска администрация;
-удостоверение за наличието или липсата на задължения, издавано от Националната агенция за приходите;
-удостоверение обр. УП-7 за размер и вид на пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;
-удостоверение обр. УП-8 за доход от пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;
-удостоверение за признаване на придобито висше образование в чужбина, издавано от Националния център за информация и документация.

avatar