Нов локомотив „Сименс “ вече вози пътници на БДЖ /СНИМКИ/

Нов локомотив „Сименс “ вече вози пътници на БДЖ /СНИМКИ/

СПОДЕЛИ
Снимка:Симеон Кънев

Cлeд 26-гoдишнa пaузa чиcтo нoв лoкoмoтив нa БДЖ пoтeгли c пътничecки вaгoни oт Цeнтрaлнa гaрa в Coфия.

Мoдeрният „Cимeнc Cмaртрoн“, чиятo грaфичнa визия „Grееn fоrсе“ бe избрaнa чрeз oбщecтвeнo глacувaнe, бe прикaчeн към кoмпoзициятa Coфия-Вaрнa, кoятo тръгнa в 10.25 чaca.

Новите локомотиви ще обслужват бързите влакове по направленията София-Бургас-София и София-Варна-София.

Композициите ще бъдат съставени от 15 чисто ново рециклирани вагони във вагоноремонтните заводи в България, като първите 4 от тях вече са включени в съставите на влаковете.

Снимки:Денис Григоров и Красен Панев

Локомотивът е един от 10-те електровоза, за които БДЖ сключи договор с ДЗЗД „Сименс Трон“. Преди седмица в България пристигнаха първите два, а до края на май 2021 г. трябва да бъдат доставени и останалите 8. 

„Смартрон“-ите са с максимална мощност 5600 кВт (7500 к.с.) и развиват скорост до 160 километра в час. Цената на един е около 5.5 млн. лв. без ДДС, като в нея са включени техническа поддръжка и всички необходими резервни части и консумативи за срок от 3 години и 600 хил. км., както и транспорт, застраховка и въвеждане в експлоатация.

За последно през 1994 г. БДЖ купи нови локомотиви от серия 61 на „Шкода“. 11 години по-късно националният жп превозвач се сдоби с нови електрически и дизелови мотриси „Сименс Дезиро“, но те се използват основно за междуградски превози на къси разстояния.

avatar