Собственикът на Фейсбук събира всички свои продукти под името „Meta“ /ВИДЕО/

Собственикът на Фейсбук събира всички свои продукти под името „Meta“ /ВИДЕО/

СПОДЕЛИ

Собственикът на Фейсбук създава нова група-майка по подобие на холдинговата шапка на Google – Alphabet, която да събере всички популярни продукти под себе си – освен най-популярната световна мрежа в света групата включва още Instagram, WhatsApp, Oculus и др.Facebook официално сменя името си на Meta. Марк Зукърбърг обяви новината на живо в социалната мрежа.

Едноименното приложение ще запази името Facebook, а компанията-собственик ще се казва Meta.

От компанията обявиха, че разширяват обхвата си извън социалните мрежи. Те ще се заемат с развитието на виртуалната реалност.

Новото име отразява визията на изпълнителния директор Марк Зукърбърг да превърне компанията в т.нар. „метавселена“, вместо както сега – просто платформа на социална медия, посочва „Дъ Върдж“.

Идеята за метавселената е компанията да предлага онлайн виртуален свят, в който след време всеки потребител ще може да комуникира, работи, пазарува, да се забавлява с помощта на очила за виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR).

Името Meta ще е корпоративната идентичност на компанията, която управлява три от най-големите онлайн платформи в света – Facebook, Instagram и WhatsApp. 

Промяната няма да засегне визията и името на Facebook.com, но ще отдели „шапката“ на услугите като самостоятелен бранд. Досега клиентите на WhatsApp и Instagram виждаха името „Facebook“ при стартиране на приложението, като идентификатор за това, че те са част от социалната мрежа.  

„Мислих много за нашата идентичност преди началото на новия етап. Facebook е един от най-ползваните продукти в историята на света. Днес гледат на нас като социална мрежа, но в нашето ДНК ние сме компания, която изгражда технологии за свързване на хората. И метавселената е следващата граница, която ще преодолеем – така както бяха социалните мрежи, когато започнахме“, казва той по време на конференцията Facebook Connect. 

Терминът метавселена досега се е използвал неведнъж в научнофантастични книги и филми. През януари 2020 г. се появи превърналото се в култово есе на рисковия инвеститор Матю Бел, чиято основна цел е да идентифицира основните характеристики на метавселената. Сред тях основните са, че трябва да се разпростира между физическия и виртуалния свят, да съдържа напълно работеща икономика и да предоставя оперативна съвместимост

avatar