Инспекциите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по морето започват през май, съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов. Първият етап от кампанията ще обхване заведенията и хотелите, в които са констатирани нарушения в минал период, за да се установи дали нередностите са отстранени. Виртуални приемни ще бъдат на разположение на туристите за оказване на помощ при нарушения в търговските и туристическите обекти по морето, допълни Маргаритов. Комисията ще насочи усилията си към контрола върху веригите за хранителни стоки. „Някои продукти ще бъдат предлагани с намаление, което следва да е действително. Това означава, че стоката трябва да е продавана на старата цена определен период от време”, обясни председателят на комисията. Налице е много добър синхрон с Българската агенция по безопасност на храните. При съвместните проверки ефективността е още по-голяма. Контролират се обозначенията върху етикетите, съответствието със съдържанието, обявяването на цените. „Това е комплексна дейност, в която ние следим коректността на информацията. Целта е там, където има проблеми, да се реагира навреме, за да не се поставят потребителите в неприятна ситуация”, допълни Маргаритов.