Големите хранителни вериги отхвърлиха идеята да продават повече български стоки

Големите хранителни вериги отхвърлиха идеята да продават повече български стоки

СПОДЕЛИ

Големите търговски вериги са против идеята на Министерство на земеделието в хранителните магазини да бъдат обособени места, където да се продават само български храни. Това заявяват те в позиция, изпратена от Сдружението за модерна търговия (СМТ), в което влизат най-големите вериги. 

Тя е по повод днешното предложение на ведомството, което представи проект на постановление на Министерския съвет, който гласи, че търговските вериги трябва да обособят щандове, регали, хладилни витрини и др. за български стоки, които да заемат минимум половината площ за всяка групи храни.

В проекта се добавя, че тези храни трябва да се купуват директно от производителите в съответната област на всеки магазин, или до 200 км. от областния център, а продукцията им не може да бъде продавана на промоционални цени, освен с изричното им писмено съгласие. Целта е да се подпомогнат българските производители.

Според Сдружението за модерна търговия (СМТ) проектът погазва основните принципи на пазарната икономика. Предложените промени биха довели до изключително вредни последици за всички участници на пазара на хранителни стоки – българските потребители, търговците на дребно и самите български производители.

Предвидените мерки забраняват утвърдените бизнес модели на търговските вериги, които предлагат на милиони българи качествени храни на ниски цени, благодарение на оптимизация на процесите и безкомпромисен контрол на качеството.

Вижте позицията на Сдружението за модерна търговия ТУК

avatar