Държави и самолетни компании се отказват от Боинг 737 Макс 8

Държави и самолетни компании се отказват от Боинг 737 Макс 8

СПОДЕЛИ

Отказът от най-новия и най-продаван модел на Боинг 737 Макс 8 продължава. Разследването на тежката катастрофа край столицата на Етиопия също, съобщават от БНТ

Сингапур стана поредната държава, която обяви, че временно прекратява полетите със самолет Боинг 737 Макс 8. По-рано бразилската авиокомпания „Гоу“ и мексиканската „Аеро Мексико“ заявиха същите намерения. Асоциацията на пилотите в Аржентина нареди на членовете си да не управляват Боинг 737 Макс 8 до второ нареждане.

Причина за масовото приземяване на този модел е тежката авиокатастофа край столицата на Етиопия в неделя, при която загинаха всички 149 пътници и 8 души екипаж на борда.

За последните пет месеца това е втори инцидент с Боинг 737 Макс 8, след като самолет на индонезийска компания падна в морето през октомври миналата година със 189 души на борда. Експертите обаче са категорични, че именно този модел остава сред най-сигурните.

Томас Антъни, директор на програма „Авиационна безопасност и сигурност“ към Южнокалифорнийския университет: 737 е изключително надежден самолет. Боинг е във въздуха е от десетилетия. Това най-новият модел. Когато има промени или изцяло нова машина, в този случай мястото на двигателите е различно, с цел икономия на гориво, и това променя теглото и баланса на самолета – значи говорим за съществена промяна.

Мнението на специалисти е, че не бива да се прекалява с паралелите между отделните катастрофи, защото това би могло да изведе разследването на грешна следа.

Томас Антъни, директор на програма „Авиационна безопасност и сигурност“ към Южнокалифорнийския университет: Никога причината не е една. Винаги е комбинация от множество фактори. Това може да се очаква и сега! Много фактори.

От Вашингтон заявиха, че очакват от Боинг да направят необходимите анализи и да гарантират сигурността на пътниците.

avatar