Бургаският университет „Проф. д-р Асен Златаров“ в дъното на класацията на МОН

Бургаският университет „Проф. д-р Асен Златаров“ в дъното на класацията на МОН

Оценката от институционалната акредитация на университет „Проф. д-р Асен Златаров“ през годините върви стремглаво надолу

СПОДЕЛИ
Академичното ръководство на Университет "Проф. д-р Асен Златаров"

Университетът „Проф. д-р Асен Златаров“ в Бургас е в дъното на стандартизираните класации на РСВУ .

Програмната акредитация на направление „Администрация и управление“ е с оценка 7.79, която се смята за унизително ниска. Институционалната акредитация дадена на университета е 8.4 от 10.00 при 8.9 през 2013 и 2017 -та година. Това става ясно от новото издание на Рейтинговата система на висшите училища в България на МОН за 2024 година. Тя беше официално представена от служебния министър на образованието и науката проф. Галин Цоков.

В специалноста „Здравни грижи“ университета заема последното 7-мо място с оценка 7.92, оставайки далеч след Русенският университет Ангел Кънчев и Тракийският университет в Стара Загора.

В специалностите „Общо инженерство“ , „Обществено здраве“ и „Икономика“ отново е в дъното на класацията,заемайки последното място. „Икономика“-та е оценена най-ниско от всички висши учебни заведения у нас- 6.60 от 10.00. При оценка под 8.00 се спира приема на студенти държавна поръчка и остава само платената форма на обучение.

В „Химически науки„, „Химични технологии„,“Филология„,“Биотехнологии“, „Електротехника и електроника“ и „Администрация и управление„, университета заема „почетното“ предпоследно място в класацията.

В специалностите „Комуникационна и компютърна техника“,“Материали и материалознание„и „Транспорт ,корабоплаване и авиация“ бургаския университет отново е в дъното на класацията.

В направление „Туризъм“ университета се нарежда на 7-мо място от 9, изпреварвайки Шуменският университет „Епископ Константин Преславски и Колежът по туризъм в Благоевград.

Единствено в специалността „Педагогика“ университетът е на трета позиция с оценка 8.75, изпреварвайки Бургаският свободен университет.

В направление „Медицина“ учебното заведение няма оценка,поради липсата на достатъчно данни, които да позволят неговото класиране.

През месец април ректора на университета проф. Бозов се похвали пред медиите,че учебното заведение е получило висока оценка от Националната агенция за оценяване и акредитация.„Радвам се, че бележим един много сериозен прогрес, който е резултат от добрата работа на всички колеги. Ще продължаваме в същия дух, за да постигнем още по-добро представяне”, каза тогава той. Цифрите обаче показват истинската реалност.

Оценката от институционалната акредитация на университета през годините върви стремглаво надолу

Безработицата сред завършилите висшето си образование в университета в Бургас през последните 5 години варира между 0,9% – за дипломиралите се в специалности от направлението „Администрация и управление“ – и 5,47%, колкото са официално регистрираните в бюрата по труда млади специалисти по химически науки,показват още данните.

Показателни са и данните за реализацията. По-малко от 21 на сто от завършилите „Общо инженерство“ в „Проф. д-р Асен Златаров“ работят на позиция, изискваща висше образование. Същото се отнася и за висшистите с дипломи от специалности в професионално направление „Туризъм“.

И тази година СУ “Св. Климент Охридски” се класира на първо място. На второ място застава Техническият университет – София, който е първенец в шест професионални направления от общо 11, с които участва в класациите.Медицинският университет в столицата допълва топ 3, като е първи във всичките пет направления, по които предлага обучение.

Химикотехнологичният и металургичен университет има три първи места. Аграрният университет в Пловдив, Тракийският университет в Стара Загора и Лесотехническият университет в София имат по две първи места.

Рейтинговата система сравнява 51 акредитирани висши училища, предлагащи обучение в България в рамките на 52 професионални направления на основата на десетки показатели, измерващи различни аспекти на учебния процес, научната дейност, учебната среда, социалните условия, достъпността на образованието, престижа и регионалната значимост на висшите училища, както и реализацията на завършилите на пазара на труда.

Целта е да се подпомагат кандидат-студентите в усилията им да направят информиран избор и да се ориентират в многообразието от възможности за обучение, които се предлагат от висшите училища в България. 

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments