Бургас ще дотира самолетни седалки, за да си осигури нови връзки по въздух до различни точки на Европа.
Това намекна зам.-кметът по туризъм Манол Тодоров по време на симпозиума на Българския съюз по балнеология и спа туризъм, на който градът бе домакин.През последната година властите и гражданите в Бургас се оплакаха, че летището работи само сезонно и през зимата почти затваря само с два полета седмично до Лондон.
Затова през март решиха да създадат специален фонд за превръщане на града в целогодишна дестинация. Плановете включваха и създаване на собствена авиокомпания „Бургас еър“, която да извършва полетите.Според Манол Тодоров обаче тази идея отпаднала и парите от фонда ще се използват за доплащане на празните самолетни седалки, за да се покрият евентуални загуби на авиокомпаниите.
Отделно ще се финансират маркетингови и рекламни кампании. „Идеята за създаване на авиокомпания не беше на общината, а бе лансирана от областната управа. Осъществяването обаче изисква доста време, а на нас ни трябват бързи решения, затова не сме се фокусирали върху нея“, обясни пред „24 часа“ зам.-кметът Тодоров.
По предварителни разчети във фонда трябва да постъпят 1,3 млн. лв., с които да оперира
годишно за осигуряване на нови авиовръзки на Бургас. Парите ще постъпват от бюджетите на
13-те обшини, които се включиха в проекта, като най-голямата вноска се пада на Бургас.
С лепта във фонда участва и концесионерът на летището в града – „Фрапорт туинстар еърпорт
мениджмън“, покана беше отправена и към Министерството на туризма.