Boeing се извини и призна, че сензорът на автоматизирана система за издигане на носа на „Боинг“ 737 Max 8 е задействана от „погрешни“ данни в двете смъртоносни катастрофи, съобщава „Скай нюз“.
Това стана и след като предварителните заключения от разследването откриха сходства между смъртоносната катастрофа в Етиопия миналия месец и катастрофата през октомври край бреговете на Индонезия.
И двата самолета са били оборудвани с автоматизирана система, която избутва носа, когато показанията на сензорите откриват опасност от аеродинамичен срив.
Доклад, базиран на данните за полета и звукозаписите от пилотската кабинана разбилия се самолет на Ethiopian Airlines, показва, че дефектният сензор предизвика редица събития, които водят до това пилотите да загубят контрол над самолета. Проблемите са сходни с тези, съобщени от индонезийския полет на Lion Air.
Главният изпълнителен директор на Boeing Денис Мюленбург коментира: „Очевидно е, че и в двата полети характеристиките на системата за увеличаване на маневрирането, известни като MCAS, се активират в отговор на погрешна информация.“