1,3 млн. лв. платени от партиите за реклама във Фейсбук

1,3 млн. лв. платени от партиите за реклама във Фейсбук

СПОДЕЛИ

Кандидатите за депутати, за президенти и за любимци на суверена са изхарчили за реклама във Фейсбук около последните избори в България близо 1,3 милиона лева,пише „Свободна Европа„.

Сумата от 673 922 евро е отбелязана в публичния регистър за политическа реклама в социалната мрежа за периода 15 август- 27 ноември 2021.

„Продължаваме промяната „е отделила най-много пари за Фейсбук – 131 107 евро. С областните им кампании сумата нараства до 157 913 евро.

Коалицията ГЕРБ-СДС е изхарчила във Фейсбук общо 74 738 евро.ГЕРБ не е рекламодател във Фейсбук, но всички местни структури се популяризират по азбучен ред и делово от А до Я. Като се почне от “ГЕРБ – Благоевград” с бюджет от 676 евро и се стигне до “ГЕРБ – Ямбол” с 689 евро.

„Демократична България „е пуснала във Фейсбук реклами за 74 233 евро и с промоциите на отделни кандидати сумата стига до 100 865 евро.“Демократи за Силна България” (ДСБ) – 2 746 евро, и “Зелено Движение” – 6 362 евро.

Хората на Слави Трифонов са платили 40 404 евро за реклама в социалната мрежа от август до сега.

Инициативният комитет на двойката Радев-Йотова е похарчил общо 10 421 евро в социалната мрежа.

Младежката организация на ГЕРБ е похарчила 15 118 евро за реклами, но прилична част от тях са в подкрепа на ректора. Самият инициативен комитет на Анастас Герджиков и Невяна Митева отделно е дал 15 088 евро за реклами на двойката във Фейсбук.

Подкрепеният от “Демократична България” кандидат за президент Лозан Панов е опитал да популяризира образа си със 7 496 евро.

Кандидатът за президент на ДПС Мустафа Карадайъ, който спечели 11,6% на първия тур, не е рекламирал във Фейсбук.

3 854 евро са платени от партия “Възраждане” и техния кандидат за президент Костадин Костадинов. Още 2 186 евро са дадени от “Атака” и около 3 000 евро от по-малки антиваксърски настроени партии и организации.

За всичките си кандидати БСП е похарчила общо 4 871 евро.

Партия “Бригада” също е изхарчила 2 986 евро в социалната мрежа на последните избори.

Подробен анализ вижте в публикацията на „Свободна Европа„.


avatar